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Solimbar und Mokumbe

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Solimbar und Mokumbe

Beitragvon Pallanon » 31. Mai 2015, 10:00

Solimbar

Elf Wizard 2

Abilities (race included): Str 10, Dex 14, Con 10, Int 18, Wis 10, Cha 11
hit points: 12 (max 12), Intitiative: 6
AC: normal: 12, touch: 12, flat-footed: 10
AC (+Mage Armor & Protection form Evil): normal 18, touch: 14, flat-footed 16
(force effects apply against incorporeal attacks!)
CMD: +13
saves: Fortitude 0, Reflex +2, Will +3
attacks
- dagger +1 (1d4 dmg, 19-20/x2)
- light crossbow +3 (1d8 dmg, 19-20/x2, range 80ft) not available
- acid splash (spell) +3 touch (1d3 acid, range 30ft)
Alignment: lawful neutral

racial traits:
- Elves are immune to magic sleep effects and gain a +2 racial saving throw bonus against enchantment spells and effects.
- Elven Magic: Elves receive a +2 racial bonus on caster level checks made to overcome spell resistance. In addition, elves receive a +2 racial bonus on Spellcraft skill checks made to identify the properties of magic items.
- Elves receive a +2 racial bonus on Perception checks.
- Weapon Familiarity: Elves are proficient with longbows (including composite longbows), longswords, rapiers, and shortbows (including composite shortbows), and treat any weapon with the word “elven” in its name as a martial weapon.

Skills (only those with modifications):
Appraise 11 = 4Int+1rank+3class+3familiar
Knowledge (arcana, dungeoneering, history, local, nature, planes & religion) 8 = 4Int+1rank+3class
Perception 4 = 2ranks+2racial
Spellcraft 9 = 4Int+2ranks+3
conditional modifiers +2 to perception and sense motive if Mokumbe is within arms reach

Feats:Improved Initiative, bonus: Scribe Scroll

Class Traits/Options:
Arcane Bond: raven familar -> Mokumbe
Arcane School: Conjuration (restricted schools: Evocation & Necromancy), grants abilities
- Summoner's Charm (+1 round (0,5 /lv) to the duration of all Summon Monster spells)
- Shift (5ft (5/2lv) teleportation as a swift action to a visible square, otherwise like Dimension Door)

Equipment:
dagger (and a light crossbow in the Kobold cavern :( )
19 crossbow bolts
5 elven trail rations
backpack, a bedroll, a belt pouch, candles (10), chalk (10), a flint and steel, ink, an inkpen, an iron pot, a mess kit, soap, a spell component pouch, and a waterskin
"Explorers Outfit"
Potion of Invisibility
unidentified potion, unidentified yellow stone
Spells in Spellbook:
Cantrips 0 : all
Level 1: Charm Person, Color Spray, Enlarge Person, Grease, Identify, Mage Armor, Protection from Evil, Shield, Silent Image

Spells Currently Prepared:
0: Acid Splash, Detect Magic, Light, Prestigitation
1: 2x Color Spray, Mage Armor, Protection from Evil

Languages:
Celestrial, Common, Draconic, Elven, Kobold and Sylvan
Zuletzt geändert von Pallanon am 1. Jun 2015, 10:18, insgesamt 4-mal geändert.
Pallanon
 
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Re: Solimbar und Mokumbe

Beitragvon Pallanon » 31. Mai 2015, 10:02

Mokumbe

Raven familiar of Wizard 2

Abilities (race included): Str 2, Dex 15, Con 8, Int 6, Wis 15, Cha 7
hit points: 6 (max 6), Intitiative: as Solimbar
saves: Fortitude +1, Reflex +4, Will +5
AC: normal: 15, touch: 14, flat-footed: 13
CMD: +7
speed: 10ft, fly 40ft (average)
attack bite +5 (1 dmg, has reach 0)

racial traits:
- low-light vision
- improved evasion
- empathic link
- share spells (Solimbar can cast spells with range "You" onto Mokumbe)

Skills (only those with modifications):
Appraise -1 = -2Int+1rank
Fly 6 = 2Dex + 1rank +3class
Knowledge (arcana, dungeoneering, history, local, nature, planes & religion) -1 = -2Int+1rank
Perception 11 = 2Wis+2ranks+3class+3racial
Spellcraft 0 = -2Int+2rank

Feats:Weapon Finesse, Skill Focus (Perception)

Class Traits/Options:

Languages:
Common (sprechen und verstehen, nicht lesen oder schreiben)

Wie Mokumbe gespielt wird:
Mokumbe ist äußerlich nicht von einem gewöhnlichen Raben zu unterscheiden, ist aber in Wirklichkeit keiner, sondern eine magische Kreatur (keine Aura). Er verfügt über sämtliche Fähigkeiten eines gewöhnlichen Rabens, d.h. kann sich auch so verhalten. Er ist allerdings um einiges intelligenter und nicht gezwungen, seinen natürlichen Instinkten zu folgen. Trotzdem lässt er sich leicht von glänzenden Gegenständen ablenken. Als Begleiter ist er absolut loyal gegenüber Solimbar (auf einer gewissen Ebene sind sie dasselbe Wesen). Als flugfähiger Vogel hat er ein einem Menschen überlegenes dreidimensionales Vorstellungsvermögen. Er bevorzugt rohes Fleisch.
Mokumbes derzeitige Intelligenz (IQ 78, etwa wie ein Troll) wirkt sich folgendermaßen aus:
- kann nicht lesen oder schreiben
- kann nur bis 4 zählen (eine Klaue, alles darüber hinaus ist "viel"), versteht aber bei größeren Mengen zumindest offensichtliche Verhältnisse (mehr oder weniger als...), kann innerhalb der bekannten Zahlen addieren und subtrahieren (wenn auch langsam)
- kann Feinde als solche erkennen, wird aber von einfachsten Verkleidungen getäuscht
- kann keine komplexen Zusammenhänge verstehen, wie z.B. Fallen oder Uhrwerke. Bei einer Armbrust versteht er, dass diese einen Bolzen abschießt, aber nicht, wie dies vonstatten geht.
- verwendet beim Sprechen nur Hauptsätze mit einfachen Worten, redet von sich selbst in dritter Person
- hat ein schlechtes Langzeitgedächtnis (erinnert sich an Dinge vom Vortag nur, wenn diese sehr einprägsam waren, wie z.B. große Schmerzen oder Dinge, die Solimbar betreffen)
Pallanon
 
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